In dit project verzamelen we goede praktijken en digitale tools die jongvolwassenen met een autismespectrumstoornis ondersteunen bij hun overgang naar werk
DOELSTELLINGEN VAN HET PROJECT
Jongeren met autisme beschikken over instrumenten om met de transitie school – werk om te gaan en zijn actief betrokken bij dit transitieproces
Bemiddelaars/jobcoachen/leerkrachten … beschikken over effectieve vaardigheden en instrumenten om jongeren met autisme te ondersteunen bij de overgang van school naar werk (of een andere rol in de maatschappij)
Bedrijven staan meer open om jongeren met autisme in dienst te nemen
Families, vrijwilligersverenigingen en de gemeenschap in het algemeen zijn beter voorbereid op de transitie en weten hoe ze de jongere met autisme kunnen ondersteunen bij dit transitieproces
Project
activiteiten
Literatuuronderzoek naar goede praktijken
Onderzoek naar bestaande digitale instrumenten
Online platform maken met overzicht over de goede praktijken en digitale instrumenten die de jongere met autisme ondersteunen in de transitie van school naar werk
Training voor bemiddelaars/jobcoachen/leerkrachten ontwikkelen
Doeltreffendheid training testen via 4 pilots
E-learningmodules voor bemiddelaars/jobcoachen/leerkrachten op online platform
Wie doet mee?
Coördinatie: European Platform of Rehabilitation
Expertise bemiddeling/begeleiding:
GTB
URI (Slovenië)
Theotokos (Griekenland)
Expertise werkgever: Autimatic
Expertise schoolcontext: Rehab Ierland
ICT + training: Futuro Digitale (Italië)